نتایج جستجو برای عبارت :

چطور با نشاط باشیم؟

” ارتقاء سلامت روان ، نشاط اجتماعی ”
اسامی روزهای هفته سلامت روان؛
1. پنجشنبه ۱۸ مهر : نقش خود مراقبتی در نشاط اجتماعی
2. جمعه ۱۹ مهر : نقش آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
3.شنبه ۲۰ مهر: تحکیم خانواده، جامعه با نشاط
4. یکشنبه ۲۱ مهر : ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی
5. دوشنبه ۲۲ مهر : نقش مهارت های زندگی در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
6. سه شنبه ۲۳ مهر: عوامل اجتماعی تعیین کننده های سلامت و نقش آن در نشاط اجتما
رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج از فقه:
دریافتاینکه ما مرتّب میگوییم نشاط و در صحبتها و گفته‌ها مکرّر بنده تکرار میکنم نشاط، بعضی‌ها خیال میکنند که نشاط یعنی رقّاصی، که فلان برنامه‌ی موسیقی را یا فلان برنامه را فلان جا بگذاریم، در تئاتر بگذاریم، در تلویزیون بگذاریم تا مردم نشاط پیدا کنند! معنای نشاط این نیست. 
ادامه مطلب
خیال می‌کنند وقتی می‌گوییم «نشاط»، یعنی باید آنجا (مدرسه) بزن و بکوب و رقّاصی و [امثال این‌ها باشد]! نشاط این نیست؛ نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، پژمرده نشود؛ با ورزش، با فوق‌برنامه‌های آموزنده و جذّاب، با این چیزها. نشاط این است که شما کاری کنید که این جوان، سرحال، سرزنده، باامید، باانگیزه، آماده‌ به کار و پُرانرژی مشغول کار بشود، درس بخواند.
1398/2/11-رهبر انقلاب اسلامی
بیایید نگاهی به نشاط داشته باشیم.
اگر در زندگی به دنبال فکر به مشکلات خود به صورت غیر اصولی باشیم مشکلاتمان بیشتر می شود و هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت. اما اگر نگاه ما به مشکلاتمان به صورت اصولی باشد نه تنها نشاطمان حفظ می شود بلکه نشاط ما باعث می شود به سمت بهترین ها حرکت کنیم.
پس بیایید با نشاط مهربان باشیم.
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.می توان گفت نشاط در مدرسه مقدمه ای برای نشاط در جامعه است.
دانش آموزان با نشاط مسئولیت پذیر و هدفمند هسـتند. در پرتو شادی و نشاط است که آن‌ها می‌توانند برداشتی واقع بینانه از توانایی های خود به دست آورند. نشاط و شادابی در مدرسه به رشـد و شـکوفایی همه ابعاد وجودی دانش آموز می‌انجامد. در محیط شاد، ذهن انسان پویا و استعدادش شکوفا می‌شود. شادی مفهومی زودگذر نیست، بلکه باور به این موضوع است که همه چیز به خوبی می‌گذرد؛ باوری که با احساس رضایت همراه است.
نشاط چیست؟ ابراز عشق وخاطره سازی
خاطرات خوب وانچنانی باهم ساختن
نشاط یعنی همه اعضائ خانواده برای هم  وقت بذارن واز در کنار هم دیگر بودن لذت ببرند، نشاط هر خانواده مختص خودشون هست ، نشاط نه خریدنی است نه یاد دادنی 
برای اینکه نشاط ایجاد کنیم در طول روز کمی از خواب کم کنیم وبرای اهدافمون وقت بذاریم واز این طریق انرژی بگیریم 
چه چیزهایی حس نشاط رو کم میکنن،،
۱ـمرور خاطرات بد گذشته
۲ـفیلمهای بد
۳ـقهر
۴ـدعوا
۵ـخشم
چه چیزهایی حس نشاط روبیشتر می
نشاط چیست؟ ابراز عشق وخاطره سازیخاطرات خوب وانچنانی باهم ساختننشاط یعنی همه اعضائ خانواده برای هم  وقت بذارن واز در کنار هم دیگر بودن لذت ببرند، نشاط هر خانواده مختص خودشون هست ، نشاط نه خریدنی است نه یاد دادنی برای اینکه نشاط ایجاد کنیم در طول روز کمی از خواب کم کنیم وبرای اهدافمون وقت بذاریم واز این طریق انرژی بگیریم چه چیزهایی حس نشاط رو کم میکنن،،۱ـمرور خاطرات بد گذشته۲ـفیلمهای بد۳ـقهر۴ـدعوا۵ـخشمچه چیزهایی حس نشاط روبیشتر میکند،،
یک سوالی که این روز ها ذهن همه ما را درگیر کرده است این است که در این روز ها در خانه هایمان چطور نشاط خودمان را از دست ندهیم؟ 
 
برای این موضوع چند راه حل وجود دارد:
1-انجام فعالیت های گروهی
یکی دیگر از روش هایی که به ایجاد رابطه ای عمیق بین اعضای خانواده کمک می‎ کند ، انجام فعالیت های گروهی مانند آماده کردن غذا و یا تمیز کردن منزل است . انجام این گونه فعالیت ها نه تنها باعث ایجاد روابط صمیمانه بین اعضای خانواده می ‎شود بلکه به کودکان در کسب مها
براساس تحقیقات و آمار به دست آمده، نرخ شادی در ایران بسیار پایین است و در برنامه ریزی‌های آموزشی نیز یا جایگاهی ندارد و یا بسیار کم به آن توجه می‌شود. یکی از مشکلات جامعه و مدارسی که از شادی و نشاط غافل هستند، افزایش بیماری‌های مختلف روانی از قبیل افسردگی و اضطراب است. شادی و نشاط به زندگی معنا می‌دهد و در پرتو آن دانش آموزان خصوصأ در دوران نوجوانی و جوانی می‌توانند خود را ساخته و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند. تأثیر شادی و نشاط ب
درشرایط فعلی که شرایط اقتصادی جامعه، موجب شده است اضطراب، استرس و افسردگی در بین قشر معلمان نیز بالا برود که آن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، برای رفع یا کاهش اختلالات رفتاری باید با برگزاری کارگاههای آموزش روانشناسی مختلف که چگونه بچه ها را شاد کنند و اضطراب و استرس آن ها را از بین ببرند، حداقل سالی یکبار اقدام کرد و منوط به چهارسال دوره آموزشی تربیت معلم نباشد.اگر معلمان بی نشاط باشند؛دانش آموزان نیز ضربه خواهند خورد.
یادگیری انسان و ساماندهی رفتار نوجوان در گرو نشاط و شادابی و هیجانات مثبت اوست و خلاقیت، شکوفایی استعدادها در گرو نشاط و انبساط روحی انجام می‌شود. شکی نیست که یکی از وظایف مهم‌تربیتی مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی مدارس، تشویق نوجوانان به مشارکت و تعاون در همه امور است و آنان می‌توانند با تدوین برنامه‌ریزی آموزشی مناسب به جلب مشارکت دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه اقدام کنند و این موضوع می‌تواند به احساس مفید بودن و دور شدن از انزوا و ک
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
فروش زمین نشاط مرند
کد۴۵۸۲فروشقطعه زمین مسکونیمتراژ ۱۵۰ متر مربعورود به حیاطامتیازات و ساختمان چسبیدهدو نبشآدرس خ چهل متری کوی نشاط گوجه تقی زادهقیمت هر متری ۶۰۰ هزار تومان
ساعات تماس 10 الی 14 و17 الی 22 درخدمتیم ⏰‍شماره تلفن تماس ☎️    09141907561   ☎️
لطفا به تاریخ درج اگهی توجه فرمایید، اگهی های قدیمی ممکن است موجود نباشند. کد آگهی را هم به خاطر بسپارید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح یکشنبه (۱۳۹۷/۱۲/۵) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، به شرح حدیثی از حضرت امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی «عاقبت‌اندیشی در امور و لزوم نشاط در کارها» پرداختند. ایشان در جریان سخنان‌شان با استناد به این روایت به مسئولان توصیه کردند «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند و بدانند انقلاب اسلامی به‌پیش خواهد رفت.
اینطور نیست که من خیلی خمار اینترنت باشم و استخون‌درد گرفته باشم از نبودنش. فقط نمیدونم با زندگیم چیکار کنم. نمیدونم بعد یه روز طولانی که از دانشگا برمیگردم چطور خستگیمو در کنم. چطور با مامانم اینا تماس تصویری بگیرم. چطور جزوه و ویس دانلود کنم. چطور گوگل کنم که چرا سرامیکای کف اتاقمون بلند شدن و صدا میدن. 
و به طور کلی، بیشتر نگرانم که قراره چی بشه. قراره اینطوری بمونه؟
کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با موضوع خانواده با نشاط وراهکارهای غم زدایی 
✳با حضور استاد مجرب حوزه ودانشگاه سرکار  خانم درویشی✳سه شنبه ۹۸/۹/۱۲(فردا) ساعت ۸:۳۰صبح  این دوره  به مدت ۱۵ جلسه برگزار میشود مکان :میدان پلیس ابتدای شهید محلاتی کوچه ۲ موسسه قرآنی شیفتگان وحی تلفن :۹۲_۳۷۲۳۳۳۹۰
صبرخان گفت :
- خیلی ...! فی‌الواقع خیلی ...! نمی‌دانم چرا به خیالش افتاده‌ام که خوبست یک بیله آدم دور این آتش برقصند ؟! به یاد عروسی افتاده‌ام ، نمی‌دانم چرا ؟ ... دلم می‌خواست امشب شب عروسی بیگ‌محمد می‌بود . یا هم ... عروسی شیرو ! امشب و این آتش ، عروس و داماد کم دارد و صدای ساز و دهل !
با مهری برادرانه و خویشاوند ، ستار به صبرخان نگریست و گفت :
- چه ذوق خوشی داری صبرخان ، چه ذوق خوشی !
بازتاب سخن ستار ، لبخندی شیرین بود بر تمام چهره‌ی تکیده و چشم‌های
راستش را بخواهید شاید اصلا از این مطلب خوشتان نیاید چرا که این مطالب تمرینی برای نویسندگی هستند که امیدوارم بتوانم به نویسنده بهتری تبدیل شوم.
حال من خواهان آنم که جمله ای ساده را به حالت های زیباتری در بیاورم و این کار تمرینی برای نوشتن داستان هایم خواهند شد.
1- من به مهمانی رفتم.
2-من با پدرم به مهمانی رفتم.
3-من دست در دست پدر به مهمانی رفتم.
4-من با خوشحالی، دست در دست پدر به مهمانی رفتم.
5- من همچون گلی با ادب، دست در دست پدر به مهمانی رفتم.
6-با
شادی و نشاط به عنوان یکی از احساسات ریشه ای مثبت و یکی از ضروری ترین خواسته های فطری و نیازهای روانی انسان، نقش تعیین کننده ای در تامین سلامت   فرد و  جامعه داشته و از آنجا که شادی همواره با خرسندی ، خوشبینی و امید و اعتماد  همراه است ، می تواند نقش تعیین کننده ای در فرآیند توسعه جامعه داشته باشد ، به    همین مناسبت از سال 2000 میلادی به بعد در نگاه سازمان ملل برای تعیین سطح توسعه یافتگی کشورها متغییر های نشاط با شادکامی ، امید به آینده ، خشنو
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح‏بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می‏بخشد. پیامبر خاتم ‏نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می‏ورزید. افزون ‏براین، بعضی از روایات نشان می‏دهد معصومان(علیهم السلام) در کجا و در پی چه مسایلی شاد می‏شدند و برای شاد بودن چه برنامه ‏هایی‏ ارائه می‏کردند.
ادامه مطلب
همه ما با افرادی برخورد کردیم که همیشه غر میزنن و بی انرژی هستند، همیشه منتظر یک اتفاق خارق العاده اند تا بلکه کمی نشاط و انرژی در چهره شون دیده بشه. که البته هیچوقت هم چنین اتقاقی نمیفته چون این افراد اصولا در برابر با نشاط بودن مقاومت میکنند. وقتی کنار اینجور آدم ها هستیم انگار زمان نمیگذره و ناخودآگاه پر از حس منفی میشیم و دوست داریم ازشون فاصله بگیریم. در عوض افرادی هم هستند که بمب انرژی و نشاط اند. از بودن کنارشون لذت میبریم و سعی میکنیم
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
در مطلب و موضوع قبلی راه‌کارهایی را برای افزایش نشاط در مدرسه به مدیران و مسئولین مدرسه پیشنهاد دادیم. اما حال دانش آموزان چگونه میتوانند در محیط مدرسه پر نشاط باشند؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوال را خواهیم داد.  ادامه مطلب...
ادامه مطلب
چه کسی می‌تواند درباره اسلام بگوید که اسلام، دین غم و اندوه و گریه و زاری و بی‌نشاطی است؟ در حالی که قرآن با صراحت می‌گوید: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خَالِصَةً یوْمَ الْقِیامَةِ کَذَلِکَ نُفَصِّلُ الآیاتِ لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ».( سوره اعراف/32) اصلاً درست به عکس است؛ اسلام، دین نشاط است.
ادامه مطلب
خیال می‌کنند وقتی می‌گوییم «نشاط»، یعنی باید آنجا (مدرسه) بزن و بکوب و رقّاصی و [امثال این‌ها باشد]! نشاط این نیست؛ نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، پژمرده نشود؛ با ورزش، با فوق‌برنامه‌های آموزنده و جذّاب، با این چیزها. نشاط این است که شما کاری کنید که این جوان، سرحال، سرزنده، باامید، باانگیزه، آماده‌ به کار و پُرانرژی مشغول کار بشود، درس بخواند
ادامه مطلب
یک مدرسه با محیط جذاب می تواند بیشترین شوق و ذوق را در دانش آموزان ایجاد کند، بلعکس محیطی که نشانی از نشاط و صحنه های روح انگیز در خود ندارد عاملی است برای کاهش انگیزه و نشاط دانش آموزان.
بعلاوه مدرسه باید موقعیتی فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. یک محیط شاداب شامل مو
1- مدرسه شاد و بانشاط
2-مدرسه شاد ، سازه های نرم و سخت
3- تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
4- روشهای چگونگی ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان
5- بررسی و تحلیل نقش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای درشادابی و نشاط دانش آموزان مقطع ابتدایی
6- شاداب سازی مدارس و عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی دانش آموزان
7- تأثیرگذاری فضای آموزشی در شادی و یادگیری دانش آموزان
8-ضرورت اهمیت شادی و نشاط در مدارس


9- راهکارهای ایجاد شاد
یکی از اتفاقاتی که بهتر است برای نوجوانان بیفتد این است که از مسائل پیرامون خود آگاه باشند و به آنها این اجازه را بدهند که بتوانند این مسائل را تحلیل کنند و نتیجه بگیرند.این موضوع به آنها کمک می کند که در آینده ی خود بتوانند که در نظر های خود فکر صحیح را دخیل کنند و بهترین نتیجه هارا بگیرند . همچنین این نوع رفتار با نوجوانان به آنها کمک می کند که به خاطر اینکه احساس می کنند نظراتشان بسیار برای دیگران مهم است نشاط داشته باشند.
چقد هوا خوبه...منکه فردا نوبت ارائه ی پروژه ای رو ندارم که انجام ندادم تایپش نکردم و تستش هم نکردم...شما چطور؟؟منکه اصلا معدلم وابسته به سه واحد پیشرفته ی فاکی نیست...شما چطور؟منکه نمیخوام شب زلزله بیاد اصلا قیامت شه تا صبح نرسه...شما چطور؟
    از نظر لغوی شادی یعنی "نشاط" ، "شادمانی" ، "زندگانی" ، "خوشحالی" ، "بی غمی" و... ، ولی به طور کلی ، شادی یعنی تمام انرژی های مثبت منهای تمام انرژی های منفی .
روان شناسان شادی را اینطور تعریف می کنند : شادی ، یکی از شاخه های هیجان است که اگر بخواهیم آن را با کلمات توصیف کنیم ، از واژه هایی چون "خوشحالی" و "نشاط" می توانیم بهره ببریم.
    حال بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم ؛ هنگام شادی ، چه اتفاقی درون مغز ما رخ می دهد ؟
تصویری که شما میبینید ، مول
    از نظر لغوی شادی یعنی "نشاط" ، "شادمانی" ، "زندگانی" ، "خوشحالی" ، "بی غمی" و... ، ولی به طور کلی ، شادی یعنی تمام انرژی های مثبت منهای تمام انرژی های منفی .
روان شناسان شادی را اینطور تعریف می کنند : شادی ، یکی از شاخه های هیجان است که اگر بخواهیم آن را با کلمات توصیف کنیم ، از واژه هایی چون "خوشحالی" و "نشاط" می توانیم بهره ببریم.
    حال بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم ؛ هنگام شادی ، چه اتفاقی درون مغز ما رخ می دهد ؟
تصویری که شما میبینید ، مول
کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با موضوع خانواده با نشاط در روز سه شنبه برگزار شد
با حضور استاد مجرب حوزه ودانشگاه سرکار خانم درویشی✳ این دوره با استقبال خوبی شروع شد حدود ۱۶۰ نفر در این کارگاه شرکت نمودندو با توجه به استقبال شرکت کنندگان ودرخواست آنها ادامه این دوره از سه شنبه هفته آینده به مدت ۱۵ جلسه برگزار میشود ✅مهلت ثبت نام تا روز دوشنبه ۹۸/۹/۴
ازمتقاضیان عزیز خواهشمند است برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به موسسه قرآنی شیفتگان وحی م
یکی از راهکارها برای نشر شادی و نشاط در دانش آموزان موسیقی است. پخش موزیک های آرام، شاد و نشاط بخش در ساعات تفریح و ورزش یا زنگ صبحگاهی میتواند در رفع خستگی دانش آموزان و افزایش شور و اشتیاق آنان موثر باشد. در این بخش میخواهیم یک نرم افراز دارای سرودهای شاد مدرسه را به شما معرفی کنیم.
 
معلمان محترم می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود کنند.
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت
از آنجایی که کتاب خواندن امر بسیار مهمی است و تاثیر زیادی برروی فرهنگ و علم یک کشور دارد می توانیم چرخه ای برای کتاب درست کنیم؛یعنی کتابی را که می خوانیم به دوستانمان بدهیم تا آنها هم از آن استفاده کنند و به ما برگردانند تا به دوستان دیگرمان هم آن کتاب مناسب را بدهیم.
البته باید توجه داشته باشیم که کتاب هایی را بخوانیم که نشاط مارا دچار مشکل نکند و به نشاط ما لطمه نزند.
رهبر انقلاب اسلامی به این نکته اشاره کرده اند که:
 
 
یکی از راهکارها برای نشر شادی و نشاط در دانش آموزان موسیقی است. پخش موزیک های آرام، شاد و نشاط بخش در ساعات تفریح و ورزش یا زنگ صبحگاهی میتواند در رفع خستگی دانش آموزان و افزایش شور و اشتیاق آنان موثر باشد. در این بخش یک نرم افزار حاوی موزیک های مناسب دانش آموزان معرفی شده است.
 
معلمان محترم می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود کنند.
۱: زندگی عجب داستان پیچیده ای داره. عجب ناگفته ها و ناپیدا شده ها! هر روز یه ایده ی جدید، یه تیوری جدید می یاد و یا اینکه بوده و تو تازه پیداش می کنی! اینکه چطور شد که ما این شدیم، رفتارهای ما چطور شکل گرفت! ما به عنوان ادمیزاد، از کجا امدیم و چطور شد که از مرز بی نهایت بد تا مرز بینهایت خوب متنوع شدیم! اصلن مرز خوب و بد چطور شکل گرفت؟ مردم جامعه را می سازند یا جامعه مردم را؟ کدومش اول اگاهانه اتفاق افتاد...زندگی عجب داستان پیچیده ای دارد. 

ادامه مط
 
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می بخشد. پیامبر خاتم نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می ورزید. افزون براین، بعضی از روایات نشان می دهد معصومان(علیهم السلام)درکجا ودر پی چه مسایلی شاد می شدند و برای شاد و بودن چه برنامه هایی ارائه می کردند.
پیامبر اکرم(ص)با یارانش مزاح می کرد، اجازه می داد یاران باوی مزاح کنند و گاه به شوخی یاران با یکدیگر، گوش می سپرد وتبسم می فرمود. او هرگز
چه شیطان و زن‌بدکاره شیطان جلوی عابد آمد و شروع به نماز خواندن طولانی کرد، سجده‌های طولانی، گریه‌ها، ناله‌ها، عابد دید یک نفر از خودش موفق‌تر پیدا شده، حال بیشتری دارد. نشاط بهتری دارد، به او گفت: خوش به حالت! تو کی هستی که آن قدر حال داری، نشاط داری، توفیق داری. گفت: راستش من یک گناه کردم و بعد توبه کردم و وقتی یاد آن گناه می‌افتم، نشاط در عبادت پیدا می‌کنم، می‌خواهی مثل من شوی؟ گفت: خیلی دوست دارم، مثل تو عبادت کنم. گفت: خوب این پول را بگی
عشق یعنی نشاط در دین
_*یک لحظه سکوت و عُمری تفکر و تَلَذُّذ*_
امروز به من گفته شد زیاد خدا خدا خدا نکنید زیراکه زدگی می‌‌آورد.
با خودم گفتم چرا باید این حرف را بزند؟ چرا ما خدا را آن جور که باید نشناختیم؟
حقیقت دین چیزی جز نشاط نیست...!
وقتی دلت میگیرد، وقتی عزیزی می‌میرد، وقتی مشکلات آن جور به استخوانِ بدنت فشار می آورد که دیگر تحملی نداری، آن وقت گرمای دلت می‌شود خدا خدا خدا خدا حتی در نشاط، چه درخلوت و چه در جلوت.
حضرت علی (علیه السلام) در دعا
1- مدرسه شاد و بانشاط
2-مدرسه شاد ، سازه های نرم و سخت
3- تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
4- روشهای چگونگی ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان
5- بررسی و تحلیل نقش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای درشادابی و نشاط دانش آموزان مقطع ابتدایی
6- شاداب سازی مدارس و عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی دانش آموزان
7- تأثیرگذاری فضای آموزشی در شادی و یادگیری دانش آموزان
8-ضرورت اهمیت شادی و نشاط در مدارس



9- راهکارهای ایجاد شاد
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
در دستیابی به هر هدفی دیدن نمونه های موفق تاثیر بسزایی دارد. یک نمونه موفق در ایجاد یک روز با نشاط برای دانش آموزان دبستانی در یکی از مدارس جزیره کیش را در این ویدئو میبینیم. آموزش مفاهیم درسی، کار کروهی و ایده پردازی از اهداف مهم این مدرسه شاد است.
دیگر عوامل و شور و نشاط دانش آموزان را می توانید در این گزارش کوتاه به صورت تصویری مشاهده نمایید: فیلم مدرسه
دیروز کتاب میشل اوباما رو می‌خوندم و به داستان قابل فکری رسیدم. باراک اوباما زندگی سخت و پر از بی توجهی والدینش داشته؛ ولی هیچوقت درگیر اونها نبوده و در عوض همش به فکر تغییرات مثبت در آینده بوده. بعلاوه انسان خوشحال و رو به رشدی هست.
با یه برآورد حال خودم، دیدم دوست دارم یه تغییرات اساسی تو حال روز خودم بوجود بیاورم.
احساس خوشبختی و نشاط، یک ویژگی درونی هست و برعکس اون هم احساس خراب بودن اوضاع و سخت بودن زندگی و مظلوم بودن و غمگین بودن و خسته
چه شیطان و زن‌بدکاره شیطان جلوی عابد آمد و شروع به نماز خواندن طولانی کرد، سجده‌های طولانی، گریه‌ها، ناله‌ها، عابد دید یک نفر از خودش موفق‌تر پیدا شده، حال بیشتری دارد. نشاط بهتری دارد، به او گفت: خوش به حالت! تو کی هستی که آن قدر حال داری، نشاط داری، توفیق داری. گفت: راستش من یک گناه کردم و بعد توبه کردم و وقتی یاد آن گناه می‌افتم، نشاط در عبادت پیدا می‌کنم، می‌خواهی مثل من شوی؟ گفت: خیلی دوست دارم، مثل تو عبادت کنم. گفت: خوب این پول را بگی
در آموزش و پرورش مدرن افزون بر مهارت های خواندن، حساب کردن و نوشتن نیازهای جدیدی در قالب کسب مهارت زیستن و حل مسئله وچگونگی رویارویی با چالش های هزاره سوم مطرح شده است پژوهش ها حاکی از آن است که فرایند تعلیم و تربیت فعال متخصص وجود شور و طرب، نیاز و جوشش، تلاش و پشتکار  و نشاط در همه ی ابعاد آن است چرا که هر گونه ارتباط و تعلیمی که بدون روح تحرک، پویایی و شادی و نشاط باشد به شکست منتهی می گردد. شادی یکی از نیازهای اساسی انسان و لازمه زندگی اوست.
 
حال که به بررسی عوامل شادی افزا در مدارس میپردازیم باید بدانیم چه عواملی از موانع ایجاد و گسترش نشاط در مدارس به شمار می روند. برای این هدف ما به سراغ کتاب آقای اکبرزاده با عنوان «مدیریت شادی در مدرسه» رفته ایم. ایشان در این کتاب شادی را امری ذاتی و درونی می‌دانند که بر رفتار و اندیشه انسان تأثیر می‌گذارد. پس نمیتوان نقش شادی و نشاط را در افزایش یادگیری دانش آموزان انکار کرد. در ادامه ایشان به بیان مواردی که مانع این نشاط در مدارس هستند می
اولین گام پذیرش این موضع در نظام آموزشی است که به  دنبال تربیت نسلی باشیم که در امروز و همین طور در آینده شادی و نشاط را برای خود و دیگران هم بخواهد.محیط مدرسه را شاداب کنیم.رنگ مدرسه، نوع پوشش دانش آموزان و اولیاء مدرسه، رنگ کلاس ها و تجهیزات و ... شادی را منتقل کند.استفاده از معلمین با انگیزه و مدیران شایسته راه دیگری است.
اولین گام پذیرش این موضع در نظام آموزشی است که به  دنبال تربیت نسلی باشیم که در امروز و همین طور در آینده شادی و نشاط را برای خود و دیگران هم بخواهد.محیط مدرسه را شاداب کنیم.رنگ مدرسه، نوع پوشش دانش آموزان و اولیاء مدرسه، رنگ کلاس ها و تجهیزات و ... شادی را منتقل کند.استفاده از معلمین با انگیزه و مدیران شایسته راه دیگری است.
 
حال که به بررسی عوامل شادی افزا در مدارس میپردازیم باید بدانیم چه عواملی از موانع ایجاد و گسترش نشاط در مدارس به شمار می روند. برای این هدف به بررسی کتاب آقای اکبرزاده با عنوان «مدیریت شادی در مدرسه» می پردازیم. ایشان در این کتاب شادی را امری ذاتی و درونی می‌دانند که بر رفتار و اندیشه انسان تأثیر می‌گذارد. پس نمیتوان نقش شادی و نشاط را در افزایش یادگیری دانش آموزان انکار کرد. در ادامه ایشان به بیان مواردی که مانع این نشاط در مدارس هستند می
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
نشاط به معنای رقاصی یا فلان برنامه در تئاتر و تلوزیون نیست
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج از فقه:اینکه ما مرتّب میگوییم نشاط و در صحبتها و گفته‌ها مکرّر بنده تکرار میکنم نشاط، بعضی‌ها خی
 
در بهشت جایی است که به آن خانه شادی گفته می‌شود، هیچ کس به آن وارد نمی‌شود مگر آنکه موجب شادی کودکان شده باشد.» پیامبر اکرم(ص) امروزه شادابی و نشاط فضای آموزشی نقش و جایگاه برجسته‌ای در مبحث کیفیت و برنامه‌ریزی آموزشی دارد. به طوری که شور و شوق به تحصیل، فعال شدن حس کنجکاوی و افزایش خلاقیت دانش‌آموزان ارتباط نزدیکی با وضعیت محوطه آموزشی آنها دارد. ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش‌آموزان سال‌هاست که به عنوان یک دغدغه جدی نزد سیاست‌
توی رویاهام، یک پسر داشتم بزرگش می‌کردم بهش درس شهادت می‌دادم بعد می‌شد سرباز رکاب حاج قاسم. حاجی بهش یاد می‌داد یک سرباز امام زمان چطور باید باشه؟ میگفتم پسرم هر چی سردار میگه گوش بده دل بده کم کسی نیست. حرفاشو بذار روی چشمات...
صبح بیدار شدم تا حالا اشکم بند نمیاد چطور باور کنم نبودنتو؟ چطور باور کنم رفتنو؟ چیزی جز شهادت حق شما نبود.
دارم رویاهایی که بافته بودم پنبه می‌کنم پسرم بی سردار موند
 
 
نمی دونم چطور اومدی تو زندگیم و چطور از زندگیم رفتی و کجا رفتی.امابودنت چنگ زدن به چیزی به نام زنده گی بودنبودنت چنگ زدن برای قبول نبودن و اینکه چطور زنده مانده ام و اما زنده ماندم و تو ارزشمندترین و رازآلودترین و دردآور ترین یادی که همیشه به احترامت سر خم می کنم. 
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به
این روز ها که کرونا باعث خانه نشینی همه به خصوص دانش آموزان شده است می توانیم با چند کار نشاط از دست رفته خود را دوباره به دست آوریم:
1- اول از همه با کمک گرفتن از قرآن و معنویات که اصلی ترین قسمت زندگی هر شخصی اعتقادات و باور های او هستند. برای مثال می توانیم دعای هفتم صحیفه سجادیه را که رهبرانقلاب اسلامی آن را توصیه کرده اند با توجه بخوانیم.
2- رعایت نکات بهداشتی فردی که آرامش روانی زیادی با خود به همراه دارد. مانند شستن مرتب دست ها با صابون به م
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از
همان‌طور که در میدان رقابت ورزشی، قوا و نشاط شما جوانان از یک پیرمرد بیشتر است، در میدان رقابت و مسابقه به سمت معنویت هم توانتان بیشتر از یک پیرمرد است. یعنی همان‌طوری که اگر من و شما الآن مسابقه دو بدهیم، یقیناً شما جلوتر از من می‌افتید؛ اگر از نقطه واحدی به سمت عروج به‌مراتب معنوی هم حرکت کنیم، باز شما از من جلوتر می‌افتید. بنابراین قوّت و نشاط جوان، هم در زمینه مادّی و هم در زمینه معنوی، جوان است. این را قدر بدانید.
۱۳۸۲/۲/۲۲-رهبر انقلاب
چه کسی می‌تواند درباره اسلام بگوید که اسلام، دین غم و اندوه و گریه و زاری و بی‌نشاطی است؟ در حالی که قرآن با صراحت می‌گوید: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خَالِصَةً یوْمَ الْقِیامَةِ کَذَلِکَ نُفَصِّلُ الآیاتِ لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ».( سوره اعراف/32) اصلاً درست به عکس است؛ اسلام، دین نشاط است.این آیه که از محکمات قرآن و صر
فواید رابطه جنسی برای زنان
فواید رابطه جنسی برای زنان تنها به صورت یک رابطه شهوت گونه برای ارضای امیال غریزی خلاصه نمی شود، رابطه زناشویی برای بانوان موجب نشاط، آرامش، تنطیم هورمون های زنانه، پوست سالم و ... می گردد.

رابطه جنسی بانوان یک رابطه مرموز است. نحوه به ارگاسم رسیدن آن ها سخت و پیچیده و لذت بردن آن ها از برقراری رابطه جنسی با شوهر، متفاوت است. برخی به اشتباه گمان می کنند رابطه جنسی جز یک رابطه ساده شهوت آفرین چیز بیشتری نیست و بانوان
    شادی، از مهم ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می رود. هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه ای ابراز غم و شادی می کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی کند، بلکه بر اساس برخی آیه ها و روایت ها آن را امری ضروری می داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند.
    سرور و شادی، همانند دیگر حالت های روحی نیاز به کنترل دارد و اگر مهار نشود، به طور حتم زیان هایی را به دنبال خواهد داشت. چه بسیار جوانانی که برای ار
 
آرامش یعنی چی؟؟
عمل صالح را از کجا میتوان فهمید؟؟
نیت زیبا را چطور؟؟
آیا خداوند فقط در نماز و روزه است؟؟؟
پس راستگویی؛ مهربانی؛ نیکی کردن چی؟؟؟
آیا دین از نگاه معصومین(ع) تمام زندگیست؟؟
براحتی تمام میشه فهمید هر چیزی در دنیا که خداوند را خشنود کند و قلب و فکر و تمام وجود آرام و پر نشاط شود 
""" دین """ 
است 
و براحتی، از اینکارو کن ثواب داره اونکارو  نکن گناهه میتونیم بفهمیم 
تموم زندگی دینه!! 
و دین فقط نماز و روزه نیست!!
 
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از
وقتی پا به این خوابگاه گذاشتم همینقدر دلم گرفته بود که حالا گرفته...حالا که آخرین شب بودنم در اینجاست...من چهارسال در این شهر فقط زندگی نکردم...من بزرگ شدم،تجربه کردم...آدم دیگری شدم...این روزهای آخر هرکجای شهر که پاگذاشتم یاد خاطرات بیشمارم می افتادم و تازه میفهمیدم که چقدرها در این شهر ریشه دوانده م...که سخت است اینکه این آدمها و این فضاها را بگذارم و بروم...و تازه بروم در شهر خودم که حس میکنم غریبه تر از این حرفها شده م با کافه ها و کتابفروشی ها
برای ایجاد شادی و نشاط روحی وروانی در استانه شب یلدا با دانش آموزانم در بازارچه خیریه ای شرکت نموده وبا غرفه ای را به دست سازه دانش آموزان اختصاص دادیم و عواید حاصل از فروش آن را به حمایت از بیماران سرطانی اختصاص دادیم .
احساس غرور و شادی دانش آموزان در این امر وصف ناپذیر بود .
 
 
دیدین چطور کلی از زمستون گذشت،چطور این ترم تموم شد،دی که رفت یادم اومد چطور خودمو از کتاب خوندن عقب کشیده بودم،جز کتابای درسی دست به هیچ کتابی نزدم و راستش زیاد به خودم بابت امتحانا سختی ندادم هنوز نتیجه ی تنبلیام نیومده و نمیدونم چه کردم من هنوز امیددارم که اتفاق خوبی قراره بیوفته اما از تایمش اطلاعی ندارم،خیلی کارا انجام دادم،از دیدن ح.ه و آشنایی با م.آ و و ونوشتمشون ازم رمز نخواین من خجالت میکشم.
به زودی قراره استارت یه کتاب رو بزنم که حس
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایشبهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام ر
شادی در دین اسلام
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح‏بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می‏بخشد. پیامبر خاتم ‏نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می‏ورزید. افزون ‏براین، بعضی از روایات نشان می‏دهد معصومان(علیهم السلام) در کجا و در پی چه مسایلی شاد می‏شدند و برای شاد بودن چه برنامه‏هایی‏ ارائه می‏کردند.
پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با یارانش مزاح می‏کرد، اجازه می‏داد یاران با وی مزاح کنند و گاه به شو
نگاهی به زندگی روزمره
خودتان بکنید. چه کارهایی را بدون فکر کردن انجام می‌دهید؟ اینکه صبحانه‌تان را
چطور بخورید، چطور بند کفشتان را ببندید، چطور قدم بردارید، چطور ماشین را روشن
کنید ، هنگامی که احساس خاصی به شما دست می‌دهد چه کار کنید، چطور با دوستانان و
همینطور غریبه‌ها مکالمه داشته باشید و ... . زندگی همه ما مملو از همچنین فعالیت‌هایی
است. این فعالیت‌های کوچک و به ظاهر ساده می‌توانند تاثیر شگرفی در زندگی‌مان داشته
باشند.
ادامه مطلب
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند اید
    علاوه بر معلمان و مدیران ، دولت نیز در شاد کردن مدارس ، نقش به سزایی دارد. مسئولیت هایی که در پست قبلی بر عهده ی مدیران گذاشته شد ، قطعا نیازمند کمک های مالی و سرمایه گذاری دولت برای اجرایی هر چه بهتر و درست اموری که باعث نشاط و شادابی در مدرسه خواهند شد هستند ؛ به همین منظور دولت باید مقداری بودجه برای این امر کنار بگذارد.
    البته شاید راه دیگری نیز وجود داشته باشد که به عقیده ی من راه کار خوبی ست ؛ این راه کار ، سرمایه گذاری در دانشگاه ها
دیشب خوابم نمی برد و به گذشته فکر می کردم.انگار که اینهمه سالو پشت سر نذاشته باشیم، نزدیک بود.
به دوستای دوران کودکی فکر می کردم. دختر همسایه ی مادربزرگ، پسرخاله، دخترعمو. چقدر اون زمان بازی می کردیم.
اون روزای گرم تو کوچه های انزلی. امروز به شکل عجیبی مسیرامون خیلی از هم دور شده.
دختر همسایه ی مادربزرگ مونده تو شهر خودش ما تو شهر خودمون. پسرخاله دلش سنگ شده و صورتش صفحه ی گوشیش. دخترعمو هم ۸سالی میشه ندیدم.شکایت نیست، بیشتر تعجبه. اینهمه تغییر
سلام
شادی راه موثری است که در مدرسه میتواند با شگرد های زیادی درست شود
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامید
چطور پیشرفت کنم ؟ شاید این سوالی باشه که مرتب از خودتون بپرسید .
جواب این سوال هم چیزی جز تلاش برای کسب مهارت های جدید  و امتحان کردن دانش و آموخته های قبلی هست . 
پس لطفا دست از آرزو کردن و ... بردارید و بچسبید به یاد گیری چیزای جدید . 
   درست است که من میدانم بچه ای که تب دارد را باید چطور تیمار کرد، یا اینکه چه غذایی برایش پخت، یا چطوری بغل اش کرد و یا حتی چطوری پوشکش را عوض کرد یا اگر پایش قرمز شد چطور خوبش کرد، اما در مورد بچه داری که چیزی بسیار فراتر از اینهاست هیچ چیز نمیدانم. که اگر میدانستم یک دمبل 1.5 کیلویی نمیدادم دست یومونچه ای که حوصله اش سر رفته تا با آن بازی کند.
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از
کابل شارژر که غلط خریدم رو اومدن در خونه تحویل گرفتن و بردن، دوسه متری که رد کردیم و نپیچیدیم با دویست سیصد متر دور زدن برگشتیم. ولی چطور میشه یه عمر رو برگشت؟
یه آجر اشتباهی وسط یک دیوار رو چطور میشه درآورد ؟
قاعده ی توبه ی مبدل السیئات بالحسناتی که دنباله ی اشتباه گذشته ی تو رو به حسنات مبدل کنه چیه!
نعیم نژاد مدیر محترم کانون فرهنگی هنری امیر عرب شهر کاشمر از برگزاری اردوی طرح اوقات فراغت تابستانه "اخلاق ، نشاط و معنویت " ویژه جوانان و نوجوانان کانون و پایگاه مقاومت بسیج مسجد به اردوگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس (ره ) (( اردوگاه قدس )) سپاه ناحیه کاشمر خبر داد ؛
ادامه مطلب
چطور فردی رو پیدا کنم که دوست دارم؟اغلب افرادی که ازدواج نکردند یا در روابط خوبی نیستند معمولا میگن من چطور میتونم اون فردی رو پیدا کنم که مثل خودم باشه و چیزایی که دوست دارم توی اون رابطه اتفاق بیوفته؟برای رسیدن به چیز هایی که میخوایم باید نیروی جذابیت درونی مون رو بالا ببریم تا با آدم های بهتری در زندگیمون رو به رو بشیم و هم خودمون از زندگی با اون افراد لذت بیشتری ببریم و هم دیگران از بودن با ما لذت ببرند.این خودش یک لذت بزرگ هست که فرد بدون
بیستمین پرسش مهر رئیس چمهور محترم چیست؟
 
 
سوال رئیس جمهور محترم به شرح زیر می باشد:
 
"آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و بانشاط است؟
برای ما بنویسید که محیط با نشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می توان انجام داد تا این محیط شاداب تر،دلپذیرتر و امن تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید؟"
 
ان شاالله که در این وب نوشت در پست های مختلف سعی خواهیم کرد تا از دیدگاه خودمان به این سوال جواب دهیم.بدیهی است که از بین نظرات بی شمار و سنجیده فرهنگی
به نظر میرسد ،برای بشر داشتن نشاط و روحیه شاد مهمترازغذاوخواب است.بچه هایی که فقر نشاط دارند یاد نخواهند گرفت.آیا ملاحظه کرده اید که انسان با چه شور و عشقی به دست ساخته خود مینگرد؟خداوند نیز هنگامی که بشررا آفرید با عشق از روح خود در آن دمید و فرمود:فتبارک ا...احسن الخالقین،این یکی دیگر از روشهایی است که برای فعال کردن کلاس ارائه میشود،تلاشی که دانش آموزان برای خلق کارهای جدید و متفاوت از دیگران به کار میبرند احساس توانمند را به آنها القا می
سلام
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا یکنواخت و کسالت آور
شادی و نشاط در مدرسه ما
شادی و نشاط در مدرسه ما
شادی و نشاط در مدرسه ما
 
من در این مدرسه عاشق مریم خانومم هستم . ...
مدرسه ما اسمش هست مااااااااااری ..
 
 
 
ما در  این مدرسه خود می توانیم خود را بکشیم و به سوی خدا وند برویم . ما این مدرسه را خراب می کنیم و به خانه
بازمی گردیم و
مریم خر است ....
 
 
 

  


 
 
دانش ‌آموزان مهم ‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب می ‌شوند. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌ کند.
عواملی که می ‌تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، مهارت ‌های رفتاری است که در محیط آموخته می ‌شود نه فقط محفوظات علمی. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش ‌آموز در ب
چطور ندیدمت؟
این یه قدم مثبته؟
که‌متوجه حضورت اونم درست پشت سرم نشدم؟؟؟
چرا؟
الان میگی پشت سرت نشسته بودم...!
کی باورش‌میشه ندیدمت!
....
چرا درست وقتی تصمیم میگیری فراموشش کنی انقددد بهت نزدیک میشه که نتونی نادیده اش بگیری ؟؟؟چرا این شکلیه؟؟؟
من گناه دارم خدا...
بسم الله الرحمن الرحیم
هی فکر میکنم چی بنویسم؟
همیشه شروع چقدر سخته :)
اینجا روز نوشت های منه
زندگی رو روایت میکنم و دوست دارم دوستانی که اینجا رو میخونن منو از راهنمایی های خوبشون بی نصیب نزارن.
خب بالاخره زندگی بالا و پایینش ؛ تلخ و شیرینش ؛ و.... زیاده
من یه مادرم 
مادری که مثل بقیه ی مادرها و خانم ها روزهای متفاوتی داره 
به تصویر کشیدن تلاش هام برای زندگی خوب واسم لذت بخشه.
و اینکه من خیلی بلد نیستم ادبی بنویسم 
عامیانه و خیلی ساده روایت میک
چطور جذاب صحبت کنیم ؟ اول خسته کننده صحبت نکنیم!
چطور جذاب صحبت کنیم ؟ در مقاله پیشنین یعنی چرا خسته کننده صحبت می‌کنیم؟ به این موضوع پرداختیم که دلیل این موضوع چیست و البته ممکن است که خود ما نیز جزو این دسته از افراد باشیم که خسته کننده صحبت می‌کنیم و برای این که فن بیان خوبی داشته باشیم و جذاب  صحبت کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.
ادامه مطلب
نهادینه شدن الویت بندی در کارها در طول عمر
۱ـنوشتن کارهای روزانه
۲ـ تا الویت اول را انجام نداده اید سراغ الویت بعدی نروید
۳ـ هم زمان انجام دادن چندین کار با هم به طور مثال صحبت کردن با تلفن و گردگیری ویااتو کشیدن و گوش دادن به صوت ها ، حتی
ی اب خوردنتان را با سلام فرستادن بر حسین ولعنت بر یزید همراه کنید
۴ـ در برنامه هاتون ورزش را حتما بگنجانید چرا که نشاط میاوردووقتی جسمتون سالم باشد حس دویدن به دنبال اهدافتون را دارید
دیگر اینکه نیازی نیست
نهادینه شدن الویت بندی در کارها در طول عمر
۱ـنوشتن کارهای روزانه۲ـ تا الویت اول را انجام نداده اید سراغ الویت بعدی نروید۳ـ هم زمان انجام دادن چندین کار با هم به طور مثال صحبت کردن با تلفن و گردگیری ویااتو کشیدن و گوش دادن به صوت ها ، حتیی اب خوردنتان را با سلام فرستادن بر حسین ولعنت بر یزید همراه کنید۴ـ در برنامه هاتون ورزش را حتما بگنجانید چرا که نشاط میاوردووقتی جسمتون سالم باشد حس دویدن به دنبال اهدافتون را داریددیگر اینکه نیازی نیست بر
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
چطور هیجان نامزدی را حفظ کنید؟
زناشویی

سایر خبرهای : زناشویی و همسرداری
: اشتراک گذاری
 
 
وقتی با اجازه خانواده ها با فردی که به او علاقه دارید و برای زندگی اینده انتخاب نموده اید نامزد می شوید تصور می کنید روز ابرها راه یم ریود و انقدر احساس خوب وهیجان انگیزی دارید که دوست دارید همواره آن را حفظ کنید.
ادامه مطلب
بهار امسال شاهد پدیده ای شگفت انگیز بود که تکرار نداشت 
اینقدر که حضور پروانه ها در کشورمان بر زمین و زمان ریخته گویا امسال باید سال پروانه نام گذاری می شد
شاید این پدیده نوعی خوشایندی ایست و یا پیام اود نشاط و شادی  ایست
که جای بسی نشاط هم هست چرا که بهار امسال بی سابقه بوده و این خود برای همه نعمت بزرگی است   
وقتی پا به دشت و صحرا می گذاریم  صدای بلبلان و رقص پروانه ها حس و حالی شوق انگیز ؛ گذشته ی اندوه همان را می شورد  و غبار گذشته چندین سا
یادمه قبلا وقتی افزایش قیمت نان صورت می پذیرفت لااقل تا چند ماه نان ها با کیفیت تر و بزرگتر می شد و با گذشت زمان آب می رفتند. جالبه جدیدا برعکس شده. هم قیمت نان بالا می رود و هم اندازه و کیفیت نان کاهش می یابد. نمی دانم این همه خوشی هم زمان را چطور با هم داشته باشیم و از سرخوشی نمی ریم.
قیمت بنزین هم که اضافه شد. واقعا این ملت چطور باید این همه هزینه را تحمل کنند؟ چطور این همه هزینه ها را بالا برده اند ولی درآمدها نه تنها زیاد نشده است بلکه کاهش هم
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان– خانوادهخانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار
وقتی خانم ها شماها برای خودتون مفید باشید برای خانواده هم میتونین مفید باشین.

خانم ها باید قلب خانواده باشن و ساعات مفید اعضای خانه دستتون باشه ، معنویت خانه دستتون باشه.
خانم ها باید نشاط را در خانه و بین خانواده پیاده کنید تا اعضای خانواده با نشاط باشن و از شما روحیه بگیرن.
نشاط یعنی اینکه اعضای خانواده هم برای در کنار هم بودن تلاش کنند و از این اوقات لذت ببرند.
ما در طول شبانه روز 8 ساعت میخوابیم و باید کم کم ساعت خوابمون رو کم کنیم. و بین ال
عصر داشتم کامنت هارو میخوندم بابام گف میایی بریم بیرون؟گفتم نه:) بعد مامانمم قبلش گفته بود انگار مامانم گفته بود نه! بعد بابام اماده شد ک خودش بره بیرون یه چرخی بزنه تا صدای در اومد مامانم اومد بیرون گف رفت؟ اینو اینقدر بلند گفت که از ترس گوشیم خورد رو میز!(میدونید که ترسوام) گفتم آره چطور؟ گف تو چرا نرفتی؟ گفتم وا خب نمیخواستم برم بیرون  ! گف ینی چی زنگ بزن بگو صبر کن نمبشه که همش تو خونه بشینی و گف اصلا من میخوام برم دکتر توام باید بپوشی با من
آسانسور مسافربر چطور کار می‌کند؟
یک آسانسور حمل مسافر در حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد این آسانسور حدود ۱۶۰۰ کیلو را حمل می‌کند. در یک ساختمان بلند، آسانسور ماشین‌آلات مورد نیاز را بالا و پائین می‌برد که وزنش ۱۴۰۰ کیلو یا بیشترمی‌باشد.
ادامه مطلب
زیاد شنیده‌ایم که هر کس از  پنجره ذهن خودش به دنیا نگاه می‌کند. داشتم فکر می‌کردم که خودم چطور دارم به دنیا نگاه می‌کنم. پنجره ذهنم چه شکلی است؟ دنیا را چطور نشانم می‌دهد. دنیا را چطور قضاوت می‌کنم؟ با چه عینکی جهان را می‌بینم؟ به نظرم سوالی است که ارزش فکر کردن دارد.
ادامه مطلب
بسم الله

حالات و انفعالات نفسانی انسان متأثر و معلول از سایر پدیده ها و اتفاقاتی است که برای او رخ داده است. شادی نیز از حالات نفسانی انسان است که به دلیل رسیدن به چیزی مطلوب (منفعت یا دور شدن خرد) یا دور شدن چیزی نا مطلوب برای فرد عارض می شود.
 
اسلام به شادی و نشاط توصیه نموده و شاد نمودن دیگران را از حسنات و افراد که جهت ناراحتی دیگران تلاش می کند بدترین افراد شمرده است. از این جهت است که اسلام زدودن اندوه را از دل افراد مۆمن سفارش می نماید، و
     احوال پرسی این چند روز خانواده از من و نگرانی شون از اینکه اصلا چطور میرم سر کار و چطور میام ثابت کرد که نگرانی ها و مشکلات فک و فامیل به طور کل [به قول شاخدار] پهنای باند دغدغه های پدر و مادر عزیز رو پر کرده و اصلا کسی این وسط حواسش به ما نیست و اصلا چه جای شکایت؟  زندگی و اعصاب و وقت و همه چیزمون فدای سرور و سالار ما، خاندان مامانم اینا.
گاهی کار اشتباهی می کنی و پشیمان می شوی. شاید راه جبرانی باشد برای جبران این اشتباه. اما گاهی این اشتباه را تکرار می کنید. بارها تکرار می کنی. در این صورت چطور ممکن است راهی برای جبران اشتباه وجود داشته باشد؟
دلم می خواهد به او بگویم من را ببخشید به خاطر تکرار اشتباهم. ناراحت نباشد به خاطر ناراحتی که من برای او پیش آوردم. می دانم اشتباه می کنم. می دانم آخر هر اشتباهم به بد سرانجامی می رسد نمی دانم چرا هی تکرارش می کنم. امیدوارم او انقدر بزرگوار و
فاصله ی شان ...نزدیک ..به اندازه دو‌قدم....که هیچ‌کدامشان دل پیمودنش‌...دل زیر پا گذاشتنش را‌ ندارند...
به هم‌نگاه میکنند ...دزدیده؟؟؟
نه ...!آنقدر به هم‌ خیره میشوند ...تا دلتنگی از چشم هر دو‌ مثل اشک کوچک اما داغی روی گونه هایشان بچکد ...
میدانی...هردو محتاجند به گرمای ..._آغوش که نه_...دست هایشان حتی...میدانی این روزها ...هردو‌پر از خستگی ...پر از دلهره اند و ...و شانه های او ...و سینه ستبر دیگری ..‌.میتواند جان به جسم و روح نیمه جان هم ببخشد ‌‌‌...
زبان ح

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها