نتایج جستجو برای عبارت :

چرا نشاط؟

” ارتقاء سلامت روان ، نشاط اجتماعی ”
اسامی روزهای هفته سلامت روان؛
1. پنجشنبه ۱۸ مهر : نقش خود مراقبتی در نشاط اجتماعی
2. جمعه ۱۹ مهر : نقش آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
3.شنبه ۲۰ مهر: تحکیم خانواده، جامعه با نشاط
4. یکشنبه ۲۱ مهر : ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی
5. دوشنبه ۲۲ مهر : نقش مهارت های زندگی در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
6. سه شنبه ۲۳ مهر: عوامل اجتماعی تعیین کننده های سلامت و نقش آن در نشاط اجتما
رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج از فقه:
دریافتاینکه ما مرتّب میگوییم نشاط و در صحبتها و گفته‌ها مکرّر بنده تکرار میکنم نشاط، بعضی‌ها خیال میکنند که نشاط یعنی رقّاصی، که فلان برنامه‌ی موسیقی را یا فلان برنامه را فلان جا بگذاریم، در تئاتر بگذاریم، در تلویزیون بگذاریم تا مردم نشاط پیدا کنند! معنای نشاط این نیست. 
ادامه مطلب
خیال می‌کنند وقتی می‌گوییم «نشاط»، یعنی باید آنجا (مدرسه) بزن و بکوب و رقّاصی و [امثال این‌ها باشد]! نشاط این نیست؛ نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، پژمرده نشود؛ با ورزش، با فوق‌برنامه‌های آموزنده و جذّاب، با این چیزها. نشاط این است که شما کاری کنید که این جوان، سرحال، سرزنده، باامید، باانگیزه، آماده‌ به کار و پُرانرژی مشغول کار بشود، درس بخواند.
1398/2/11-رهبر انقلاب اسلامی
بیایید نگاهی به نشاط داشته باشیم.
اگر در زندگی به دنبال فکر به مشکلات خود به صورت غیر اصولی باشیم مشکلاتمان بیشتر می شود و هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت. اما اگر نگاه ما به مشکلاتمان به صورت اصولی باشد نه تنها نشاطمان حفظ می شود بلکه نشاط ما باعث می شود به سمت بهترین ها حرکت کنیم.
پس بیایید با نشاط مهربان باشیم.
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.می توان گفت نشاط در مدرسه مقدمه ای برای نشاط در جامعه است.
دانش آموزان با نشاط مسئولیت پذیر و هدفمند هسـتند. در پرتو شادی و نشاط است که آن‌ها می‌توانند برداشتی واقع بینانه از توانایی های خود به دست آورند. نشاط و شادابی در مدرسه به رشـد و شـکوفایی همه ابعاد وجودی دانش آموز می‌انجامد. در محیط شاد، ذهن انسان پویا و استعدادش شکوفا می‌شود. شادی مفهومی زودگذر نیست، بلکه باور به این موضوع است که همه چیز به خوبی می‌گذرد؛ باوری که با احساس رضایت همراه است.
نشاط چیست؟ ابراز عشق وخاطره سازیخاطرات خوب وانچنانی باهم ساختننشاط یعنی همه اعضائ خانواده برای هم  وقت بذارن واز در کنار هم دیگر بودن لذت ببرند، نشاط هر خانواده مختص خودشون هست ، نشاط نه خریدنی است نه یاد دادنی برای اینکه نشاط ایجاد کنیم در طول روز کمی از خواب کم کنیم وبرای اهدافمون وقت بذاریم واز این طریق انرژی بگیریم چه چیزهایی حس نشاط رو کم میکنن،،۱ـمرور خاطرات بد گذشته۲ـفیلمهای بد۳ـقهر۴ـدعوا۵ـخشمچه چیزهایی حس نشاط روبیشتر میکند،،
نشاط چیست؟ ابراز عشق وخاطره سازی
خاطرات خوب وانچنانی باهم ساختن
نشاط یعنی همه اعضائ خانواده برای هم  وقت بذارن واز در کنار هم دیگر بودن لذت ببرند، نشاط هر خانواده مختص خودشون هست ، نشاط نه خریدنی است نه یاد دادنی 
برای اینکه نشاط ایجاد کنیم در طول روز کمی از خواب کم کنیم وبرای اهدافمون وقت بذاریم واز این طریق انرژی بگیریم 
چه چیزهایی حس نشاط رو کم میکنن،،
۱ـمرور خاطرات بد گذشته
۲ـفیلمهای بد
۳ـقهر
۴ـدعوا
۵ـخشم
چه چیزهایی حس نشاط روبیشتر می
براساس تحقیقات و آمار به دست آمده، نرخ شادی در ایران بسیار پایین است و در برنامه ریزی‌های آموزشی نیز یا جایگاهی ندارد و یا بسیار کم به آن توجه می‌شود. یکی از مشکلات جامعه و مدارسی که از شادی و نشاط غافل هستند، افزایش بیماری‌های مختلف روانی از قبیل افسردگی و اضطراب است. شادی و نشاط به زندگی معنا می‌دهد و در پرتو آن دانش آموزان خصوصأ در دوران نوجوانی و جوانی می‌توانند خود را ساخته و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند. تأثیر شادی و نشاط ب
درشرایط فعلی که شرایط اقتصادی جامعه، موجب شده است اضطراب، استرس و افسردگی در بین قشر معلمان نیز بالا برود که آن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، برای رفع یا کاهش اختلالات رفتاری باید با برگزاری کارگاههای آموزش روانشناسی مختلف که چگونه بچه ها را شاد کنند و اضطراب و استرس آن ها را از بین ببرند، حداقل سالی یکبار اقدام کرد و منوط به چهارسال دوره آموزشی تربیت معلم نباشد.اگر معلمان بی نشاط باشند؛دانش آموزان نیز ضربه خواهند خورد.
یادگیری انسان و ساماندهی رفتار نوجوان در گرو نشاط و شادابی و هیجانات مثبت اوست و خلاقیت، شکوفایی استعدادها در گرو نشاط و انبساط روحی انجام می‌شود. شکی نیست که یکی از وظایف مهم‌تربیتی مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی مدارس، تشویق نوجوانان به مشارکت و تعاون در همه امور است و آنان می‌توانند با تدوین برنامه‌ریزی آموزشی مناسب به جلب مشارکت دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه اقدام کنند و این موضوع می‌تواند به احساس مفید بودن و دور شدن از انزوا و ک
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
فروش زمین نشاط مرند
کد۴۵۸۲فروشقطعه زمین مسکونیمتراژ ۱۵۰ متر مربعورود به حیاطامتیازات و ساختمان چسبیدهدو نبشآدرس خ چهل متری کوی نشاط گوجه تقی زادهقیمت هر متری ۶۰۰ هزار تومان
ساعات تماس 10 الی 14 و17 الی 22 درخدمتیم ⏰‍شماره تلفن تماس ☎️    09141907561   ☎️
لطفا به تاریخ درج اگهی توجه فرمایید، اگهی های قدیمی ممکن است موجود نباشند. کد آگهی را هم به خاطر بسپارید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح یکشنبه (۱۳۹۷/۱۲/۵) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، به شرح حدیثی از حضرت امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی «عاقبت‌اندیشی در امور و لزوم نشاط در کارها» پرداختند. ایشان در جریان سخنان‌شان با استناد به این روایت به مسئولان توصیه کردند «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند و بدانند انقلاب اسلامی به‌پیش خواهد رفت.
کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با موضوع خانواده با نشاط وراهکارهای غم زدایی 
✳با حضور استاد مجرب حوزه ودانشگاه سرکار  خانم درویشی✳سه شنبه ۹۸/۹/۱۲(فردا) ساعت ۸:۳۰صبح  این دوره  به مدت ۱۵ جلسه برگزار میشود مکان :میدان پلیس ابتدای شهید محلاتی کوچه ۲ موسسه قرآنی شیفتگان وحی تلفن :۹۲_۳۷۲۳۳۳۹۰
صبرخان گفت :
- خیلی ...! فی‌الواقع خیلی ...! نمی‌دانم چرا به خیالش افتاده‌ام که خوبست یک بیله آدم دور این آتش برقصند ؟! به یاد عروسی افتاده‌ام ، نمی‌دانم چرا ؟ ... دلم می‌خواست امشب شب عروسی بیگ‌محمد می‌بود . یا هم ... عروسی شیرو ! امشب و این آتش ، عروس و داماد کم دارد و صدای ساز و دهل !
با مهری برادرانه و خویشاوند ، ستار به صبرخان نگریست و گفت :
- چه ذوق خوشی داری صبرخان ، چه ذوق خوشی !
بازتاب سخن ستار ، لبخندی شیرین بود بر تمام چهره‌ی تکیده و چشم‌های
راستش را بخواهید شاید اصلا از این مطلب خوشتان نیاید چرا که این مطالب تمرینی برای نویسندگی هستند که امیدوارم بتوانم به نویسنده بهتری تبدیل شوم.
حال من خواهان آنم که جمله ای ساده را به حالت های زیباتری در بیاورم و این کار تمرینی برای نوشتن داستان هایم خواهند شد.
1- من به مهمانی رفتم.
2-من با پدرم به مهمانی رفتم.
3-من دست در دست پدر به مهمانی رفتم.
4-من با خوشحالی، دست در دست پدر به مهمانی رفتم.
5- من همچون گلی با ادب، دست در دست پدر به مهمانی رفتم.
6-با
شادی و نشاط به عنوان یکی از احساسات ریشه ای مثبت و یکی از ضروری ترین خواسته های فطری و نیازهای روانی انسان، نقش تعیین کننده ای در تامین سلامت   فرد و  جامعه داشته و از آنجا که شادی همواره با خرسندی ، خوشبینی و امید و اعتماد  همراه است ، می تواند نقش تعیین کننده ای در فرآیند توسعه جامعه داشته باشد ، به    همین مناسبت از سال 2000 میلادی به بعد در نگاه سازمان ملل برای تعیین سطح توسعه یافتگی کشورها متغییر های نشاط با شادکامی ، امید به آینده ، خشنو
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح‏بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می‏بخشد. پیامبر خاتم ‏نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می‏ورزید. افزون ‏براین، بعضی از روایات نشان می‏دهد معصومان(علیهم السلام) در کجا و در پی چه مسایلی شاد می‏شدند و برای شاد بودن چه برنامه ‏هایی‏ ارائه می‏کردند.
ادامه مطلب
همه ما با افرادی برخورد کردیم که همیشه غر میزنن و بی انرژی هستند، همیشه منتظر یک اتفاق خارق العاده اند تا بلکه کمی نشاط و انرژی در چهره شون دیده بشه. که البته هیچوقت هم چنین اتقاقی نمیفته چون این افراد اصولا در برابر با نشاط بودن مقاومت میکنند. وقتی کنار اینجور آدم ها هستیم انگار زمان نمیگذره و ناخودآگاه پر از حس منفی میشیم و دوست داریم ازشون فاصله بگیریم. در عوض افرادی هم هستند که بمب انرژی و نشاط اند. از بودن کنارشون لذت میبریم و سعی میکنیم
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
در مطلب و موضوع قبلی راه‌کارهایی را برای افزایش نشاط در مدرسه به مدیران و مسئولین مدرسه پیشنهاد دادیم. اما حال دانش آموزان چگونه میتوانند در محیط مدرسه پر نشاط باشند؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوال را خواهیم داد.  ادامه مطلب...
ادامه مطلب
چه کسی می‌تواند درباره اسلام بگوید که اسلام، دین غم و اندوه و گریه و زاری و بی‌نشاطی است؟ در حالی که قرآن با صراحت می‌گوید: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خَالِصَةً یوْمَ الْقِیامَةِ کَذَلِکَ نُفَصِّلُ الآیاتِ لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ».( سوره اعراف/32) اصلاً درست به عکس است؛ اسلام، دین نشاط است.
ادامه مطلب
خیال می‌کنند وقتی می‌گوییم «نشاط»، یعنی باید آنجا (مدرسه) بزن و بکوب و رقّاصی و [امثال این‌ها باشد]! نشاط این نیست؛ نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، پژمرده نشود؛ با ورزش، با فوق‌برنامه‌های آموزنده و جذّاب، با این چیزها. نشاط این است که شما کاری کنید که این جوان، سرحال، سرزنده، باامید، باانگیزه، آماده‌ به کار و پُرانرژی مشغول کار بشود، درس بخواند
ادامه مطلب
یک مدرسه با محیط جذاب می تواند بیشترین شوق و ذوق را در دانش آموزان ایجاد کند، بلعکس محیطی که نشانی از نشاط و صحنه های روح انگیز در خود ندارد عاملی است برای کاهش انگیزه و نشاط دانش آموزان.
بعلاوه مدرسه باید موقعیتی فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. یک محیط شاداب شامل مو
1- مدرسه شاد و بانشاط
2-مدرسه شاد ، سازه های نرم و سخت
3- تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
4- روشهای چگونگی ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان
5- بررسی و تحلیل نقش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای درشادابی و نشاط دانش آموزان مقطع ابتدایی
6- شاداب سازی مدارس و عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی دانش آموزان
7- تأثیرگذاری فضای آموزشی در شادی و یادگیری دانش آموزان
8-ضرورت اهمیت شادی و نشاط در مدارس


9- راهکارهای ایجاد شاد
یکی از اتفاقاتی که بهتر است برای نوجوانان بیفتد این است که از مسائل پیرامون خود آگاه باشند و به آنها این اجازه را بدهند که بتوانند این مسائل را تحلیل کنند و نتیجه بگیرند.این موضوع به آنها کمک می کند که در آینده ی خود بتوانند که در نظر های خود فکر صحیح را دخیل کنند و بهترین نتیجه هارا بگیرند . همچنین این نوع رفتار با نوجوانان به آنها کمک می کند که به خاطر اینکه احساس می کنند نظراتشان بسیار برای دیگران مهم است نشاط داشته باشند.
    از نظر لغوی شادی یعنی "نشاط" ، "شادمانی" ، "زندگانی" ، "خوشحالی" ، "بی غمی" و... ، ولی به طور کلی ، شادی یعنی تمام انرژی های مثبت منهای تمام انرژی های منفی .
روان شناسان شادی را اینطور تعریف می کنند : شادی ، یکی از شاخه های هیجان است که اگر بخواهیم آن را با کلمات توصیف کنیم ، از واژه هایی چون "خوشحالی" و "نشاط" می توانیم بهره ببریم.
    حال بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم ؛ هنگام شادی ، چه اتفاقی درون مغز ما رخ می دهد ؟
تصویری که شما میبینید ، مول
    از نظر لغوی شادی یعنی "نشاط" ، "شادمانی" ، "زندگانی" ، "خوشحالی" ، "بی غمی" و... ، ولی به طور کلی ، شادی یعنی تمام انرژی های مثبت منهای تمام انرژی های منفی .
روان شناسان شادی را اینطور تعریف می کنند : شادی ، یکی از شاخه های هیجان است که اگر بخواهیم آن را با کلمات توصیف کنیم ، از واژه هایی چون "خوشحالی" و "نشاط" می توانیم بهره ببریم.
    حال بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم ؛ هنگام شادی ، چه اتفاقی درون مغز ما رخ می دهد ؟
تصویری که شما میبینید ، مول
کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با موضوع خانواده با نشاط در روز سه شنبه برگزار شد
با حضور استاد مجرب حوزه ودانشگاه سرکار خانم درویشی✳ این دوره با استقبال خوبی شروع شد حدود ۱۶۰ نفر در این کارگاه شرکت نمودندو با توجه به استقبال شرکت کنندگان ودرخواست آنها ادامه این دوره از سه شنبه هفته آینده به مدت ۱۵ جلسه برگزار میشود ✅مهلت ثبت نام تا روز دوشنبه ۹۸/۹/۴
ازمتقاضیان عزیز خواهشمند است برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به موسسه قرآنی شیفتگان وحی م
یکی از راهکارها برای نشر شادی و نشاط در دانش آموزان موسیقی است. پخش موزیک های آرام، شاد و نشاط بخش در ساعات تفریح و ورزش یا زنگ صبحگاهی میتواند در رفع خستگی دانش آموزان و افزایش شور و اشتیاق آنان موثر باشد. در این بخش میخواهیم یک نرم افراز دارای سرودهای شاد مدرسه را به شما معرفی کنیم.
 
معلمان محترم می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود کنند.
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت
از آنجایی که کتاب خواندن امر بسیار مهمی است و تاثیر زیادی برروی فرهنگ و علم یک کشور دارد می توانیم چرخه ای برای کتاب درست کنیم؛یعنی کتابی را که می خوانیم به دوستانمان بدهیم تا آنها هم از آن استفاده کنند و به ما برگردانند تا به دوستان دیگرمان هم آن کتاب مناسب را بدهیم.
البته باید توجه داشته باشیم که کتاب هایی را بخوانیم که نشاط مارا دچار مشکل نکند و به نشاط ما لطمه نزند.
رهبر انقلاب اسلامی به این نکته اشاره کرده اند که:
 
 
یکی از راهکارها برای نشر شادی و نشاط در دانش آموزان موسیقی است. پخش موزیک های آرام، شاد و نشاط بخش در ساعات تفریح و ورزش یا زنگ صبحگاهی میتواند در رفع خستگی دانش آموزان و افزایش شور و اشتیاق آنان موثر باشد. در این بخش یک نرم افزار حاوی موزیک های مناسب دانش آموزان معرفی شده است.
 
معلمان محترم می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود کنند.
 
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می بخشد. پیامبر خاتم نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می ورزید. افزون براین، بعضی از روایات نشان می دهد معصومان(علیهم السلام)درکجا ودر پی چه مسایلی شاد می شدند و برای شاد و بودن چه برنامه هایی ارائه می کردند.
پیامبر اکرم(ص)با یارانش مزاح می کرد، اجازه می داد یاران باوی مزاح کنند و گاه به شوخی یاران با یکدیگر، گوش می سپرد وتبسم می فرمود. او هرگز
عشق یعنی نشاط در دین
_*یک لحظه سکوت و عُمری تفکر و تَلَذُّذ*_
امروز به من گفته شد زیاد خدا خدا خدا نکنید زیراکه زدگی می‌‌آورد.
با خودم گفتم چرا باید این حرف را بزند؟ چرا ما خدا را آن جور که باید نشناختیم؟
حقیقت دین چیزی جز نشاط نیست...!
وقتی دلت میگیرد، وقتی عزیزی می‌میرد، وقتی مشکلات آن جور به استخوانِ بدنت فشار می آورد که دیگر تحملی نداری، آن وقت گرمای دلت می‌شود خدا خدا خدا خدا حتی در نشاط، چه درخلوت و چه در جلوت.
حضرت علی (علیه السلام) در دعا
1- مدرسه شاد و بانشاط
2-مدرسه شاد ، سازه های نرم و سخت
3- تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
4- روشهای چگونگی ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان
5- بررسی و تحلیل نقش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای درشادابی و نشاط دانش آموزان مقطع ابتدایی
6- شاداب سازی مدارس و عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی دانش آموزان
7- تأثیرگذاری فضای آموزشی در شادی و یادگیری دانش آموزان
8-ضرورت اهمیت شادی و نشاط در مدارس



9- راهکارهای ایجاد شاد
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
در دستیابی به هر هدفی دیدن نمونه های موفق تاثیر بسزایی دارد. یک نمونه موفق در ایجاد یک روز با نشاط برای دانش آموزان دبستانی در یکی از مدارس جزیره کیش را در این ویدئو میبینیم. آموزش مفاهیم درسی، کار کروهی و ایده پردازی از اهداف مهم این مدرسه شاد است.
دیگر عوامل و شور و نشاط دانش آموزان را می توانید در این گزارش کوتاه به صورت تصویری مشاهده نمایید: فیلم مدرسه
دیروز کتاب میشل اوباما رو می‌خوندم و به داستان قابل فکری رسیدم. باراک اوباما زندگی سخت و پر از بی توجهی والدینش داشته؛ ولی هیچوقت درگیر اونها نبوده و در عوض همش به فکر تغییرات مثبت در آینده بوده. بعلاوه انسان خوشحال و رو به رشدی هست.
با یه برآورد حال خودم، دیدم دوست دارم یه تغییرات اساسی تو حال روز خودم بوجود بیاورم.
احساس خوشبختی و نشاط، یک ویژگی درونی هست و برعکس اون هم احساس خراب بودن اوضاع و سخت بودن زندگی و مظلوم بودن و غمگین بودن و خسته
در آموزش و پرورش مدرن افزون بر مهارت های خواندن، حساب کردن و نوشتن نیازهای جدیدی در قالب کسب مهارت زیستن و حل مسئله وچگونگی رویارویی با چالش های هزاره سوم مطرح شده است پژوهش ها حاکی از آن است که فرایند تعلیم و تربیت فعال متخصص وجود شور و طرب، نیاز و جوشش، تلاش و پشتکار  و نشاط در همه ی ابعاد آن است چرا که هر گونه ارتباط و تعلیمی که بدون روح تحرک، پویایی و شادی و نشاط باشد به شکست منتهی می گردد. شادی یکی از نیازهای اساسی انسان و لازمه زندگی اوست.
 
حال که به بررسی عوامل شادی افزا در مدارس میپردازیم باید بدانیم چه عواملی از موانع ایجاد و گسترش نشاط در مدارس به شمار می روند. برای این هدف ما به سراغ کتاب آقای اکبرزاده با عنوان «مدیریت شادی در مدرسه» رفته ایم. ایشان در این کتاب شادی را امری ذاتی و درونی می‌دانند که بر رفتار و اندیشه انسان تأثیر می‌گذارد. پس نمیتوان نقش شادی و نشاط را در افزایش یادگیری دانش آموزان انکار کرد. در ادامه ایشان به بیان مواردی که مانع این نشاط در مدارس هستند می
اولین گام پذیرش این موضع در نظام آموزشی است که به  دنبال تربیت نسلی باشیم که در امروز و همین طور در آینده شادی و نشاط را برای خود و دیگران هم بخواهد.محیط مدرسه را شاداب کنیم.رنگ مدرسه، نوع پوشش دانش آموزان و اولیاء مدرسه، رنگ کلاس ها و تجهیزات و ... شادی را منتقل کند.استفاده از معلمین با انگیزه و مدیران شایسته راه دیگری است.
اولین گام پذیرش این موضع در نظام آموزشی است که به  دنبال تربیت نسلی باشیم که در امروز و همین طور در آینده شادی و نشاط را برای خود و دیگران هم بخواهد.محیط مدرسه را شاداب کنیم.رنگ مدرسه، نوع پوشش دانش آموزان و اولیاء مدرسه، رنگ کلاس ها و تجهیزات و ... شادی را منتقل کند.استفاده از معلمین با انگیزه و مدیران شایسته راه دیگری است.
 
حال که به بررسی عوامل شادی افزا در مدارس میپردازیم باید بدانیم چه عواملی از موانع ایجاد و گسترش نشاط در مدارس به شمار می روند. برای این هدف به بررسی کتاب آقای اکبرزاده با عنوان «مدیریت شادی در مدرسه» می پردازیم. ایشان در این کتاب شادی را امری ذاتی و درونی می‌دانند که بر رفتار و اندیشه انسان تأثیر می‌گذارد. پس نمیتوان نقش شادی و نشاط را در افزایش یادگیری دانش آموزان انکار کرد. در ادامه ایشان به بیان مواردی که مانع این نشاط در مدارس هستند می
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
نشاط به معنای رقاصی یا فلان برنامه در تئاتر و تلوزیون نیست
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج از فقه:اینکه ما مرتّب میگوییم نشاط و در صحبتها و گفته‌ها مکرّر بنده تکرار میکنم نشاط، بعضی‌ها خی
 
در بهشت جایی است که به آن خانه شادی گفته می‌شود، هیچ کس به آن وارد نمی‌شود مگر آنکه موجب شادی کودکان شده باشد.» پیامبر اکرم(ص) امروزه شادابی و نشاط فضای آموزشی نقش و جایگاه برجسته‌ای در مبحث کیفیت و برنامه‌ریزی آموزشی دارد. به طوری که شور و شوق به تحصیل، فعال شدن حس کنجکاوی و افزایش خلاقیت دانش‌آموزان ارتباط نزدیکی با وضعیت محوطه آموزشی آنها دارد. ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش‌آموزان سال‌هاست که به عنوان یک دغدغه جدی نزد سیاست‌
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به
این روز ها که کرونا باعث خانه نشینی همه به خصوص دانش آموزان شده است می توانیم با چند کار نشاط از دست رفته خود را دوباره به دست آوریم:
1- اول از همه با کمک گرفتن از قرآن و معنویات که اصلی ترین قسمت زندگی هر شخصی اعتقادات و باور های او هستند. برای مثال می توانیم دعای هفتم صحیفه سجادیه را که رهبرانقلاب اسلامی آن را توصیه کرده اند با توجه بخوانیم.
2- رعایت نکات بهداشتی فردی که آرامش روانی زیادی با خود به همراه دارد. مانند شستن مرتب دست ها با صابون به م
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از
همان‌طور که در میدان رقابت ورزشی، قوا و نشاط شما جوانان از یک پیرمرد بیشتر است، در میدان رقابت و مسابقه به سمت معنویت هم توانتان بیشتر از یک پیرمرد است. یعنی همان‌طوری که اگر من و شما الآن مسابقه دو بدهیم، یقیناً شما جلوتر از من می‌افتید؛ اگر از نقطه واحدی به سمت عروج به‌مراتب معنوی هم حرکت کنیم، باز شما از من جلوتر می‌افتید. بنابراین قوّت و نشاط جوان، هم در زمینه مادّی و هم در زمینه معنوی، جوان است. این را قدر بدانید.
۱۳۸۲/۲/۲۲-رهبر انقلاب
چه کسی می‌تواند درباره اسلام بگوید که اسلام، دین غم و اندوه و گریه و زاری و بی‌نشاطی است؟ در حالی که قرآن با صراحت می‌گوید: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خَالِصَةً یوْمَ الْقِیامَةِ کَذَلِکَ نُفَصِّلُ الآیاتِ لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ».( سوره اعراف/32) اصلاً درست به عکس است؛ اسلام، دین نشاط است.این آیه که از محکمات قرآن و صر
فواید رابطه جنسی برای زنان
فواید رابطه جنسی برای زنان تنها به صورت یک رابطه شهوت گونه برای ارضای امیال غریزی خلاصه نمی شود، رابطه زناشویی برای بانوان موجب نشاط، آرامش، تنطیم هورمون های زنانه، پوست سالم و ... می گردد.

رابطه جنسی بانوان یک رابطه مرموز است. نحوه به ارگاسم رسیدن آن ها سخت و پیچیده و لذت بردن آن ها از برقراری رابطه جنسی با شوهر، متفاوت است. برخی به اشتباه گمان می کنند رابطه جنسی جز یک رابطه ساده شهوت آفرین چیز بیشتری نیست و بانوان
    شادی، از مهم ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می رود. هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه ای ابراز غم و شادی می کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی کند، بلکه بر اساس برخی آیه ها و روایت ها آن را امری ضروری می داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند.
    سرور و شادی، همانند دیگر حالت های روحی نیاز به کنترل دارد و اگر مهار نشود، به طور حتم زیان هایی را به دنبال خواهد داشت. چه بسیار جوانانی که برای ار
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از
برای ایجاد شادی و نشاط روحی وروانی در استانه شب یلدا با دانش آموزانم در بازارچه خیریه ای شرکت نموده وبا غرفه ای را به دست سازه دانش آموزان اختصاص دادیم و عواید حاصل از فروش آن را به حمایت از بیماران سرطانی اختصاص دادیم .
احساس غرور و شادی دانش آموزان در این امر وصف ناپذیر بود .
 
 
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایشبهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام ر
شادی در دین اسلام
نشاط و سرور بخشی از سرشت انسان است. بدین جهت قوانین روح‏بخش اسلام به پیروان خود نشاط و شادمانی می‏بخشد. پیامبر خاتم ‏نیز همیشه شادمان بود و بر این امر تاکید می‏ورزید. افزون ‏براین، بعضی از روایات نشان می‏دهد معصومان(علیهم السلام) در کجا و در پی چه مسایلی شاد می‏شدند و برای شاد بودن چه برنامه‏هایی‏ ارائه می‏کردند.
پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با یارانش مزاح می‏کرد، اجازه می‏داد یاران با وی مزاح کنند و گاه به شو
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند اید
    علاوه بر معلمان و مدیران ، دولت نیز در شاد کردن مدارس ، نقش به سزایی دارد. مسئولیت هایی که در پست قبلی بر عهده ی مدیران گذاشته شد ، قطعا نیازمند کمک های مالی و سرمایه گذاری دولت برای اجرایی هر چه بهتر و درست اموری که باعث نشاط و شادابی در مدرسه خواهند شد هستند ؛ به همین منظور دولت باید مقداری بودجه برای این امر کنار بگذارد.
    البته شاید راه دیگری نیز وجود داشته باشد که به عقیده ی من راه کار خوبی ست ؛ این راه کار ، سرمایه گذاری در دانشگاه ها
سلام
شادی راه موثری است که در مدرسه میتواند با شگرد های زیادی درست شود
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامید
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از
نعیم نژاد مدیر محترم کانون فرهنگی هنری امیر عرب شهر کاشمر از برگزاری اردوی طرح اوقات فراغت تابستانه "اخلاق ، نشاط و معنویت " ویژه جوانان و نوجوانان کانون و پایگاه مقاومت بسیج مسجد به اردوگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس (ره ) (( اردوگاه قدس )) سپاه ناحیه کاشمر خبر داد ؛
ادامه مطلب
بیستمین پرسش مهر رئیس چمهور محترم چیست؟
 
 
سوال رئیس جمهور محترم به شرح زیر می باشد:
 
"آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و بانشاط است؟
برای ما بنویسید که محیط با نشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می توان انجام داد تا این محیط شاداب تر،دلپذیرتر و امن تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید؟"
 
ان شاالله که در این وب نوشت در پست های مختلف سعی خواهیم کرد تا از دیدگاه خودمان به این سوال جواب دهیم.بدیهی است که از بین نظرات بی شمار و سنجیده فرهنگی
به نظر میرسد ،برای بشر داشتن نشاط و روحیه شاد مهمترازغذاوخواب است.بچه هایی که فقر نشاط دارند یاد نخواهند گرفت.آیا ملاحظه کرده اید که انسان با چه شور و عشقی به دست ساخته خود مینگرد؟خداوند نیز هنگامی که بشررا آفرید با عشق از روح خود در آن دمید و فرمود:فتبارک ا...احسن الخالقین،این یکی دیگر از روشهایی است که برای فعال کردن کلاس ارائه میشود،تلاشی که دانش آموزان برای خلق کارهای جدید و متفاوت از دیگران به کار میبرند احساس توانمند را به آنها القا می
سلام
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا یکنواخت و کسالت آور
یک سوالی که این روز ها ذهن همه ما را درگیر کرده است این است که در این روز ها در خانه هایمان چطور نشاط خودمان را از دست ندهیم؟ 
 
برای این موضوع چند راه حل وجود دارد:
1-انجام فعالیت های گروهی
یکی دیگر از روش هایی که به ایجاد رابطه ای عمیق بین اعضای خانواده کمک می‎ کند ، انجام فعالیت های گروهی مانند آماده کردن غذا و یا تمیز کردن منزل است . انجام این گونه فعالیت ها نه تنها باعث ایجاد روابط صمیمانه بین اعضای خانواده می ‎شود بلکه به کودکان در کسب مها
شادی و نشاط در مدرسه ما
شادی و نشاط در مدرسه ما
شادی و نشاط در مدرسه ما
 
من در این مدرسه عاشق مریم خانومم هستم . ...
مدرسه ما اسمش هست مااااااااااری ..
 
 
 
ما در  این مدرسه خود می توانیم خود را بکشیم و به سوی خدا وند برویم . ما این مدرسه را خراب می کنیم و به خانه
بازمی گردیم و
مریم خر است ....
 
 
 

  


 
 
دانش ‌آموزان مهم ‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب می ‌شوند. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌ کند.
عواملی که می ‌تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، مهارت ‌های رفتاری است که در محیط آموخته می ‌شود نه فقط محفوظات علمی. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش ‌آموز در ب
بسم الله الرحمن الرحیم
هی فکر میکنم چی بنویسم؟
همیشه شروع چقدر سخته :)
اینجا روز نوشت های منه
زندگی رو روایت میکنم و دوست دارم دوستانی که اینجا رو میخونن منو از راهنمایی های خوبشون بی نصیب نزارن.
خب بالاخره زندگی بالا و پایینش ؛ تلخ و شیرینش ؛ و.... زیاده
من یه مادرم 
مادری که مثل بقیه ی مادرها و خانم ها روزهای متفاوتی داره 
به تصویر کشیدن تلاش هام برای زندگی خوب واسم لذت بخشه.
و اینکه من خیلی بلد نیستم ادبی بنویسم 
عامیانه و خیلی ساده روایت میک
نهادینه شدن الویت بندی در کارها در طول عمر
۱ـنوشتن کارهای روزانه۲ـ تا الویت اول را انجام نداده اید سراغ الویت بعدی نروید۳ـ هم زمان انجام دادن چندین کار با هم به طور مثال صحبت کردن با تلفن و گردگیری ویااتو کشیدن و گوش دادن به صوت ها ، حتیی اب خوردنتان را با سلام فرستادن بر حسین ولعنت بر یزید همراه کنید۴ـ در برنامه هاتون ورزش را حتما بگنجانید چرا که نشاط میاوردووقتی جسمتون سالم باشد حس دویدن به دنبال اهدافتون را داریددیگر اینکه نیازی نیست بر
نهادینه شدن الویت بندی در کارها در طول عمر
۱ـنوشتن کارهای روزانه
۲ـ تا الویت اول را انجام نداده اید سراغ الویت بعدی نروید
۳ـ هم زمان انجام دادن چندین کار با هم به طور مثال صحبت کردن با تلفن و گردگیری ویااتو کشیدن و گوش دادن به صوت ها ، حتی
ی اب خوردنتان را با سلام فرستادن بر حسین ولعنت بر یزید همراه کنید
۴ـ در برنامه هاتون ورزش را حتما بگنجانید چرا که نشاط میاوردووقتی جسمتون سالم باشد حس دویدن به دنبال اهدافتون را دارید
دیگر اینکه نیازی نیست
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
بهار امسال شاهد پدیده ای شگفت انگیز بود که تکرار نداشت 
اینقدر که حضور پروانه ها در کشورمان بر زمین و زمان ریخته گویا امسال باید سال پروانه نام گذاری می شد
شاید این پدیده نوعی خوشایندی ایست و یا پیام اود نشاط و شادی  ایست
که جای بسی نشاط هم هست چرا که بهار امسال بی سابقه بوده و این خود برای همه نعمت بزرگی است   
وقتی پا به دشت و صحرا می گذاریم  صدای بلبلان و رقص پروانه ها حس و حالی شوق انگیز ؛ گذشته ی اندوه همان را می شورد  و غبار گذشته چندین سا
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان– خانوادهخانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار
وقتی خانم ها شماها برای خودتون مفید باشید برای خانواده هم میتونین مفید باشین.

خانم ها باید قلب خانواده باشن و ساعات مفید اعضای خانه دستتون باشه ، معنویت خانه دستتون باشه.
خانم ها باید نشاط را در خانه و بین خانواده پیاده کنید تا اعضای خانواده با نشاط باشن و از شما روحیه بگیرن.
نشاط یعنی اینکه اعضای خانواده هم برای در کنار هم بودن تلاش کنند و از این اوقات لذت ببرند.
ما در طول شبانه روز 8 ساعت میخوابیم و باید کم کم ساعت خوابمون رو کم کنیم. و بین ال
بسم الله

حالات و انفعالات نفسانی انسان متأثر و معلول از سایر پدیده ها و اتفاقاتی است که برای او رخ داده است. شادی نیز از حالات نفسانی انسان است که به دلیل رسیدن به چیزی مطلوب (منفعت یا دور شدن خرد) یا دور شدن چیزی نا مطلوب برای فرد عارض می شود.
 
اسلام به شادی و نشاط توصیه نموده و شاد نمودن دیگران را از حسنات و افراد که جهت ناراحتی دیگران تلاش می کند بدترین افراد شمرده است. از این جهت است که اسلام زدودن اندوه را از دل افراد مۆمن سفارش می نماید، و
 
مگنت تراپی چیست؟
مگنت درمانی، مگنتیک تراپی یا مگنت تراپی نوعی روش درمانی است که از یک میدان مغناطیسی متغیر که توسط دستگاهی الکتریکی تولید می شود یاایستا و دائم تولید شده توسط آهن‌ربا برای درمان بیماری ها استفاده می کند. در مرکز جامع طب فیزیکی و توانبخشی نشاط و در فیزیوتراپی نشاط فردیس کرج ما از دستگاه مولد میدان مغناطیسی الکتریکی برای درمان بیماری ها استفاده می کنیم.
بدن ما به طور طبیعی میدان مغناطیسی و الکتریکی دارد. تمام مولکول‌های م
سلام
اهمیت شادی در مدرسه
 
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسیجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می گردد. در قرن جدید سرلوحه ی تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است. «شوق زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم» پس باید معتقد باشیم که در حقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است و این شادی باید در مدارس ایجاد و مدیریت شود. (صباغیان، 1384)
براى این که سلامت جسمانى و روانى کودکان، دانش آموزان، اطرافیان و خ
مشاوره خانواده:
 تفریحات سالم و نشاط اجتماعی خانواده 
یکی‌ از سفارشات اسلام، توصیه به تفریح است. در طول هفته، کار و مشغله و گرفتاریها، باعث می‌شود روح انسان خسته شود. گاهی با یک تفریح ساده و کوتاه، انرژی همسرتان افزایش یافته و تقویت می‌گردد.
 حتما در آخر هفته چند ساعت را برای تفریح خانواده اختصاص دهید تا در طول هفته آینده با انرژی و نشاط کافی به برنامه‌های خود ادامه دهند.
رسانه ی پای کار
● ایجاد نشاط برای دانش آموزان
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
۷) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب کردن
دیروز فرصت شد و صوت یکی دو جلسه از سخنرانی آقای پناهیان در مورد نشاط رو گوش کردم و شرمنده ی خدای خودم شدم . بنده ای که اگر خدای خودش رو درک کنه ، چنان نیرویی پیدا می کنه که جابجایی کوه براش چیزی نیست ! متوجه شدم که اگر اشکالی از خیلی افراد سر می زنه دلیلش انسان های مذهبی ای هستن که فقط به ظواهر دین اهمیت می دن .. کسایی که شاید الگوی افرادی باشن که به مسائل دینی و مذهبی کمتر مقیّد هستن !
دینداری ما باید طوری باشه که ازش لذت ببریم و بحال کسایی که مثل م
راز سلامتی بوعلی سینا در ورزش
یکی از مهمترین اصول سلامتی  را بوعلی سینا ورزش میداند زیرا برای پاکسازی بدن
لازم است بعضی از سموم فقط با حرکات بدن دفع میشوند وباید در حد اعتدال باشد نه
نه کم تنها چیزی که مزاج شما را معتدل  میکند ورزش است و یکی از عوامل مهم در
پیشگیری از بیماریها  ورزش است البته  ورزشی  که  باعث  نفس عمیق و بالا  رفتن
اکسیژن  مصرفی  میشود  در  کتاب  قانون   شیخ  الریس  فصلی  برای  پرورش  بدن
وورزش و آثار آن چون هوای شهرهای ب
چگونگی ایجاد نشاط در مدرسه 
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ا
راههای ایجاد شادی در مدارس
چکیده
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پ
در هر صورت فروردین 98 هم تموم شد ؛ اگه خوب استفاده میکردم از روزهای زیباش الان حس افسوس و ای وای رفت نداشتم ولی وقتی فقط گذروندم حالا آآهش مونده رو دلم.
واقعا فایده نداره باید تلاش کنم ؛ تغییر کنم
خب اولین حرکتم این بود که میخوام یه کار خوب رو شروع کنم و کار کنم
اونم در راستای کار هنری هستش ؛ عروسک سازی
آخ از لحاظ روحی و معنوی بگم که شدیدا سقوط معنوی داشتم تو این روزای خوبو در این راستا هم میخوام روزی یک ساعت سخنرانی گوش بدم 
میگن :وقتی آدم گناه م
شوخ طبی و خوش رویی را می توان ساده ترین راه شادی بخشی دانست ، زیرا شوخی ، روح ها را شادمان و انسان و محیط اطراف وی را شاد می کند ، کینه ها را می زداید ،انسان ها را به هم نزدیک می کند، دل ها را به هم پیوند می دهد و جوّ حاکم بر کلاس را شاداب و با طراوت می کند.البته ان نوع شوخی که موجب استهزای دانش اموزان شود و حرمت و شخصیت انان را خدشه دار کند،اداره ی کلاس را از دست  معلم خارج و دچار بی نظمی می کند
گفتار های غیر کلاسیروز نشاین در یک ازمایش نشان داد که
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان– خانوادهخانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار
پیشنهاداتی به معلمان برای اثر بخشی و کارایی بیشتر در کلاس درس
هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای دقایقی به جای شاگردان فرض نماید . تجربه نشان داده معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خوا
چه شیطان و زن‌بدکاره شیطان جلوی عابد آمد و شروع به نماز خواندن طولانی کرد، سجده‌های طولانی، گریه‌ها، ناله‌ها، عابد دید یک نفر از خودش موفق‌تر پیدا شده، حال بیشتری دارد. نشاط بهتری دارد، به او گفت: خوش به حالت! تو کی هستی که آن قدر حال داری، نشاط داری، توفیق داری. گفت: راستش من یک گناه کردم و بعد توبه کردم و وقتی یاد آن گناه می‌افتم، نشاط در عبادت پیدا می‌کنم، می‌خواهی مثل من شوی؟ گفت: خیلی دوست دارم، مثل تو عبادت کنم. گفت: خوب این پول را بگی
شیخ عباس قوچانی می‌گفت: هیچ‌گاه به قرائت فصلی یا دفتری از مثنوی آغاز نکردم مگر آنکه آقای قاضی قبل از آنکه من لب باز کنم، ابیاتی را از حفظ می‌خواند، و آهنگ صدایش در وجود من، نشاط و خرسندی و حالت حماسی پدید می‌آورد.✍ آیت الحق، ج ۱، ص ۳۶۷
شیعه حق ندارد مأیوس و ناامید بشود
انتشار برای نخستین بار؛ بیانات رهبرانقلاب درباره‌ی انتظار فرج
رهبرانقلاب: مسئله‌ى انتظار ظهور صاحب‌الزّمان (علیه الصّلاة و السّلام) یکى از آن مسائل پُرمغز و پُرمعنا و داراى مضامین عالى در مجموعه‌ى تفکّرات شیعه است. این امیدى که در دل یک انسان به‌ وجود مى‌آید، به برکت ایمان و اعتقاد و یقین به وجود منجى و به حضور منجى، این امید خیلى داراى ارزش و قیمت است. یقیناً مایه‌ى حرکتهاى بزرگ در جوامع اسلامى و در ج
این روز ها که کرونا باعث خانه نشینی همه به خصوص دانش آموزان شده است می توانیم با چند کار نشاط از دست رفته خود را دوباره به دست آوریم:
1- اول از همه با کمک گرفتن از قرآن و معنویات که اصلی ترین قسمت زندگی هر شخصی اعتقادات و باور های او هستند. برای مثال می توانیم دعای هفتم صحیفه سجادیه را که رهبرانقلاب اسلامی آن را توصیه کرده اند با توجه بخوانیم.
2- رعایت نکات بهداشتی فردی که آرامش روانی زیادی با خود به همراه دارد. مانند شستن مرتب دست ها با صابون به م
دلتنگی حال عجیبی است،قاتل بی رحمی ست...دلتنگی ظالم،به یک باره نمی کشد،نه مثل تیزی لبه ی تیغ،نه مثل داغی گلوله ی تفنگ،نه مثل زبری طناب دار،نه مثل دِشنه و خــَدَنگ...دلتنگی  جُـزام  است!چون خوره ای وحشتناکذره ذره ی نشاط روحت را می جود!تابه خودبیایی،میبینییک گوشهدر آخرین ایستگاه زندگـی،به استقبال مــرگ ایستاده ای!#میناشیردل
چه شیطان و زن‌بدکاره شیطان جلوی عابد آمد و شروع به نماز خواندن طولانی کرد، سجده‌های طولانی، گریه‌ها، ناله‌ها، عابد دید یک نفر از خودش موفق‌تر پیدا شده، حال بیشتری دارد. نشاط بهتری دارد، به او گفت: خوش به حالت! تو کی هستی که آن قدر حال داری، نشاط داری، توفیق داری. گفت: راستش من یک گناه کردم و بعد توبه کردم و وقتی یاد آن گناه می‌افتم، نشاط در عبادت پیدا می‌کنم، می‌خواهی مثل من شوی؟ گفت: خیلی دوست دارم، مثل تو عبادت کنم. گفت: خوب این پول را بگی
در احکام و وظایف فقهی، "دقت های عقلی" را باید لِه‌و‌لَوَرده کرد. با مسائل فقهی باید خیلی عرفی و عامیانه برخورد کرد و الا دقت‌های عقلی منجر به وسواس و حرج و غفلت از حضور و توجه میشود؛ یُریدُ اللّه بکم الیُسر و لا یُرید بکم العُسر...تفکرات داعشی!چهره معصومانه کودک نجات یافته از دست داعش، حاکی از دو احساس است:یک. حزن و ترس گرفتاری در دست داعش؛دو. خوشحالی و نشاط آزادی از دست داعش.ای عزیز! انسان هم اگر مدتی گرفتار تفکرات داعشی و متحجرانه و خُشک یا ت
متن سرود یاریگران زندگی 
قطره قطره می شود خروش ، انسجام قلب های مهربانذره ذره غنچه های زندگی ، می دمد به خانه و دیارمانذکر نام کردگار آسمان ، رمز جوشش و شکفتن استرحمت و محبت خدای مهربان ، همنشین خانه ی دل من استهمکلاسی عزیز و سخت کوش من    با تو رمز عاشقی دوباره جلوه می کندهمکلاسی پر از نشاط و زندگی        در میان دست ما سپیده غنچه می کندیاریگران زندگی هست ، رمز استقامت و گذشتیاریگران زندگی ، می کشد دو خط ضربدر بر شکستیاریگران ، یاریگران ، ب
عوامل موثربرشادی و نشاط دانش اموزان در کلاس درس حالات ظاهری معلم جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگرد
    خب ، پس از طی همه ی این مراحل ، هنوز یک مرحله برای رسیدن به هدف -یعنی نشاط و شادابی در مدارس- باقیست ؛ گفتیم برای رسیدن به هدف باید همه ی عوامل دست به دست هم دهند و متحد شوند تا به نتیجه ی مطلوبی برسند . حال نوبت به دانش آموزان رسید تا وظایف آنها نیز در تبدیل کردن مدرسه ی خود به یک مدرسه ی با نشاط تعیین شود.
    یکی از عواملی که باعث ایجاد محیط شاد در مدرسه می شود ، رقابت سالم بین دانش آموزان در موضوعات محتلف مانند درس ، مسابقات و... است ، اصلا یکی
نمی دانم دقیقا در چند سالگی بود که متوجه شدم ، کار ذهنی و یکجا نشینی را تاب نمی آورم و برای مثال بعد از هر دو ساعت کار ذهنی ، حتما باید از جای خود (پشت میز و روی صندلی) برخاسته و کاری انجام دهم که شامل حرکات پا و جنبش سایر اعضای بدن باشد .
بدین سان خلاق تر ، شاداب تر ، با نشاط تر مجددا می توانم برگردم و کار های ذهنی ام را انجام دهم.
تولدت مبارک

هنوز یادم هست خشکسالی دل کویرم را ...یادم هست بخل آسمان تنهایی و نومیدی از زندگی سوت و کورم را ...دریغ از قطره ای که خاک سوزان دلم را به نمی  میهمان کند و رستنی سبزی که بوی طراوت و نشاط را به دل مچاله ام بچشاند..بهار طبیعت با تموز داغ متمایز نبود برای من .تا اینکه با آمدنت بهار زندگیم با بهار طبیعت پیوند خورد. اسمان مهرتو بود که کویر داغ دلم را سیراب از باران عشق کرد و رستن شاخه نرگسهای زیبا و لاله عباسی های با نشاط با طراوت روی عین ارک

تبلیغات

محل تبلیغات شما
خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

درسی ۱۱ ترفیع بدون حد سایت آموزشی گچی نکات مهم درباره نگهداری از کولر گازی اسپلیت Anime fan روزانه نوشت اعظم خانم دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان طراحی دکوراسیون داخلی نوژان فیلم و سریال رسام